Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 22. desember 2014

Pasjonsblomst

Pasjonsblomst er en klatreplante som er ganske vanlig å få kjøpt i norske blomsterbutikker og hagesenter.  Har tidligere kjøpt frø, men de skal ha utrolig varme omgivelser for å spire.  Derfor kjøpte jeg en plante sist sommer som vi har hatt ute. 
Da drivhuset ble stengt ble den flyttet inn i peisestua.  I og med at den er varmekjær tenkte jeg den ville tåle godt å være en vinter inne.  Bestandig litt utfordrende for plantene å flytte fra ute og inn i et varmt inneklima.  Vet jo ennå ikke hvordan vinteren vil forløpe, men den har i disse førjulstider bydd på blomstring og det må vel være et tegn på at den trives ganske bra tenker jeg.  Hver blomst er ikke med så lenge, men den er fantastisk flott synes jeg.  I dag snur sola, så da kan planter og hagemennesker glede seg. 


1 kommentar:

  1. Utrolig fin blomst! Jeg har aldri hatt pasjonsblomst, men har lyst å prøve.

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!