Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 21. oktober 2013

Valmuer

Feil bilde, neida.  Denne skålen er full av frø av ettårige valmuer.  Til og med Claus Dalby valmuen som Rubens rabatter har vært så snill å forære meg!  Sist jeg hadde Claus Dalby valmuefrø i huset blandet jeg dem med jord og la dem i en pose på vaskerommet.  Dessverre ble de glemt og frøene spirte i november.  Det var det. 
Nå er de kommet ut i frisk luft og vil nok ikke spire før til våren igjen.  I bedet ved drivhuset vårt er vekstvilkårene dramatisk endret etter at vi har fjernet ei stor bjørk som tok både lys og vann.  Har lagt på et lag med kompost fra kompostbingen og så er denne valmuefrø kompotten spredd jevnt utover.  Lykkes jeg blir det et vakkert syn neste sommer.  Hvis noen skulle lure på hvorfor jeg ikke har spadd ned komposten skyldes det at bedet er ganske fullt av krokus og de vil jeg helst ikke forstyrre.  De har forresten godt av litt påfyll med jord, for frosten sprenger dem opp hver vinter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!