Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

torsdag 11. juli 2013

Pion

Noen av pionene i hagen har hatt utøy på seg eller er syke.  Kjenner ikke til noen spesielle sykdommer som rammer pion.  Noen som vet bedre enn meg?  Det er vel bare å krysse fingrene og håpe på bedre resultat neste år.  Disse to "frøknene" er en sort jeg har flere eksemplar av i hagen.  Arvet dem fra en hage som skulle fraflyttes for flere år siden. 
Denne var av de første som blomstret og har nå blitt "bestemor".  De står fint i årets nyinnkjøpte pionstøtter.

2 kommentarer:

  1. Vakker!!! Aner du hvilken sort det er? Er det en slags silkepion?
    Jeg kjenner ikke til sykdom på pioner, har bare hatt den knøttlille arvepionen fra Solør, en slags svært gammel klosterpion (tror jeg). Den er nå brun i bladene, men det tror jeg er fordi den er blitt flytta og fortsatt står midlertidig...

    SvarSlett
  2. Kjenner dessverre ikke navnet, men det er nok en god gammel sort.

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!