Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandag 21. januar 2013

Narsisser
Narsisser er løker som kommer litt tidligere enn de fleste tulipaner.  De har også lettere for å formere seg enn tulipaner og har man først fått dem til å etablere seg kommer de år etter år.  Jeg har noen som jeg deler og planter på flere plasser i samme bed i håp om at det skal bli en teppeaktig blomstring som på disse bildene.  Å ha bunndekkende tidlige stauder sammen med er heller ikke så dumt.  Her tror jeg det er Bispelue.  Bildene er ikke fra vår hage, men fra en park jeg besøkte en gang.  I en grå vårhage synes jeg det er greit med knall gult selv om det en farge det ikke er så mye av i vår hage resten av sesongen.  Nå begynner jeg virkelig å glede meg til våren.  Kjenner at lysten til å putte litt frø i jorden kommer smygende.  

1 kommentar:

  1. oj oj oj hvor er det bare en topscorer på min to-see-liste. Super smuk have.

    Tak for tippet.

    knus
    Eva

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!