Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

onsdag 5. desember 2012

Sent ute
Av og til er jeg litt sent ute.  Det er mange ting som skal gjøres og jeg er kjempeflink til å finne på nye ting hvis det skulle vise seg å bli litt rolig slik at listen "har ikke fått gjort" bestandig har et eller annet å by på.  Egentlig er det litt dumt, men sånn er nå jeg skrudd sammen.  Nedenfor er en "har ikke fått gjort" som nå er gjort.  Tulipanløker i store krukker som skal stå ved porten til våre.  For en og en halv uke siden kunne jeg gjort dette ute, men nå har virkelig kulden tatt tak, så det var bare å krype inn i et av husets planteovervintringsrom.  Under den gamleste delen av vårt hus er det en kjeller med tykk gråsteinsmur.  Der er det plussgrader året rundt og ganske mørkt.  Her skal Purple Prince og Madame Lefeber få stå å holde hverandre med selskap og forhåpentligvis by på tidlig tulipanblomstring til våren.  Rød og lilla er det kanskje ikke alle som liker, men ble inspirert av beddet jeg så i Stockholm sist vår, se her:
Det er ingen grunn til å gi opp setting av løk selv om "fristen" på pakken har gått ut.  Jeg satte løk ute 6. desember et år og det gikk helt fint.  Har frosten overtatt herredømme ute kan man sette i krukker. Krukkene bør stå frostfritt gjennom vinteren.  Hvis de fryser har jeg erfart at det lett blir for fuktig i krukkene utover våren og løkene råtner.  Må nok innrømme at jeg gleder meg mere til våren enn til jul, men nå tar vi julen først.


1 kommentar:

  1. Det der blir bra.
    Jeg har mange ganger satt løk i bed og krukker så seint, og med bra resultat.

    SvarSlett

Setter stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra dere der ute, så legg gjerne igjen en kommentar!